14 november, 2014

Hyacinter och Blåbärspaj.

Nu har mina hyacinter börjat blomma. De doftar så gott, hoppas vi slipper få snuva. 


Jag har en lång stund suttit och sorterat och rensat foton på hårddisken, och tömt kameran medans magen kurrar allt mer. Vi väntar på Oscars föräldrar som ska komma på middag, men vi ska laga den när de har kommit hit... Jag passade förstås på att baka nu när vi får ett litet kvällsbesök, så vi har efterrätten fixad. Det blev en blåbärspaj, som jag inte kan låta bli att tänka på just nu. 

Det som är så fint med smulpaj, är att det är så otroligt enkelt att göra. Det är bara att blanda smör, lite socker, lite mjöl och havregryn tills det får en bra konsistens, lagom smulig, och så lägger man bara i vad man vill ha för frukt eller bär. Det blir alltid bra.  

Ha en fin fredag.


Blåbärspaj, toppad med vit choklad. 

2 kommentarer:

  1. Vi åt sista bitarna idag. Värmde i micron så den vita chokladen smälte lite. Det var jättegott! Du kan väl lägga ut receptet här lite mer utförligt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använde mig inte av något recept, jag gjorde den på en höft, som du brukar säga :) Men jag ska lägga ut receptet på chokladbiskvierna jag gjorde ^^ kramis.

      Radera