27 februari, 2015

After Eight muffins med vispgrädde

I helgen åker jag till pappa och familjen där. Min bonusmamma Julia fyller dessutom år så det blir lite kalasande i deras stuga. Jag bakade After-Eight muffins idag att ta med mig dit, dels eftersom jag själv gillar mint och choklad, men passande nog gör också Julia det, så dessa muffinsar är till henne!

Jag hittade receptet på hembakat.se, en hemsida med många bra och enkla recept. Vad jag kan säga om detta recept är att mintsmaken blev ganska kraftig, jag hade velat ha den en aning mindre, men bara en aning. Enligt receptet skulle det bli ca 10 st, jag fick det till 17.  I överlag var det ett bra recept, de reste sig fint och alldeles lagom.
Jag garnerade endast en idag, det var min provsmaks muffins. Tanken var också att dekorera dem med ett myntablad men nu hade jag inte det hemma. Eftersom jag kommer att åka en himla massa buss för att ta mig till min slutdestination, får jag helt enkelt göra färdigt dem väl framme imorgon kväll. 
Hur som helst tycker jag att detta var en hit, med grädden som pricken över i. 



Provmuffins: Godkänd!

...Och varför inte en kopp kaffe till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar